Huurdersvereniging Zwartewaterwiede

Welkom bij de Huurdersvereniging Zwartewaterwiede

Welkom op de vernieuwde website van huurdersvereniging Zwartewaterwiede

LET OP! LET OP! LET OP! LET OP! LET OP! LET OP!

Phishing mail (nepbericht) over verlenging inschrijving op De Woningzoeker

De laatste tijd krijgen ook woningzoekenden te maken met phishing mail of wel nepberichten.

Heeft u een bericht van De Woningzoeker ontvangen over het verlengen van uw inschrijving? Dan kan dit een nepbericht zijn (phishing mail).

Twijfelt u? Log dan in op www.dewoningzoeker.nl en check uw inschrijfdatum. Of neem contact op met Wetland Wonen.

Bronnen: www.wetlandwonen.nl

Dagblad De Stentor

Wat doen we?

Huurdersvereniging zwartewaterwiede behartigt belangen voor huurders.

We zijn er voor de huurder van Wetland Wonen
Kan ik iets doen tegen de huurverhoging? Welke woningen worden er gerenoveerd? Kunnen de servicekosten ook aangepast worden? Dat zijn vragen die u misschien heeft. En waar de huurdersvereniging ''Zwartewaterwiede'' zich o.a. ook mee bezig houdt. We zetten ons in om de huurders te adviseren in de contacten met Wetland Wonen. Daarnaast helpen we bij conflicten. Tot slot geven we u als huurder van Wetland Wonen voorlichting over praktische zaken.

Betaalbare huurprijzen, bijkomende kosten, klachten over woningonderhoud, huurders rechten en plichten en voldoende huurwoningen : Huurdersvereniging Zwartewaterwiede behartigt deze belangen van huurders en woningzoekenden. Ook brengen we deze onderwerpen constant onder de aandacht van verhuurder Wetland Wonen en de gemeenten Steenwijkerland en Zwartewaterland.

We zijn een volwaardig partner voor het maken van prestatieafspraken met Wetland Wonen.

Onafhankelijk
De huurdersvereniging ''Zwartewaterwiede'' is een onafhankelijke, zelfstandige vereniging van huurders in Blokzijl, Vollenhove, Sint Jansklooster, Steenwijk, Belt Schutsloot, Giethoorn, Wanneperveen, Zwartsluis, Genemuiden, Hasselt, Zwolle, Kuinre, Oldemarkt, Eesveen, Scheerwolde en Willemsoord. Het bestuur bestaat uit vrijwilligers en vertegenwoordigt ruim 3000 huurders. Momenteel telt de Huurdersvereniging 1200 leden.

Duidelijke afspraken, advies en overleg
Wetland Wonen moet de Huurdersvereniging tijdig informeren over de (beleids)plannen. Daarover geeft de Huurdersvereniging gevraagd en ongevraagd advies. Over al deze zaken zijn er duidelijke afspraken gemaakt die vastgelegd zijn in een aantal documenten.
Regelmatig vindt er overleg plaats:
-    Met de directeur over beleidszaken. Hier komen onderwerpen aan de orde die
     vastgelegd zijn in een ''samenwerkingsovereenkomst''.
-    Met de manager Klant en Vastgoed van Wetland Wonen over
      uitvoerende zaken zoals het onderhoud aan de woningen en de klachtenafhandeling.
      Deze onderwerpen zijn vastgelegd in een 'Sociaal Statuut bij Wijkvernieuwingen''.
-    Met de raad van commissarissen van Wetland Wonen. Met hen wisselen we ideeën en
      meningen uit.

Deskundig
De bestuursleden van de Huurdersvereniging zijn gelijkwaardige gesprekspartners en laten zich daarom goed informeren over zaken die te maken hebben met de woningmarkt en in het bijzonder de sociale huursector. Zij doen dit door het lezen van vakliteratuur, het volgen van cursussen, het bezoeken van overkoepelende vergaderingen van bijvoorbeeld de Woonbond. Natuurlijk leggen zij hun oor te luister bij u als huurder.

Wet op privacy (AVG)

De gegevens die u verstrekt aan ons om lid te worden, zullen uitsluitend gebruikt worden om u ons kwartaalblad te doen toekomen. En daarnaast om u te voorzien van eventueel andere belangrijke informatie, welke niet kan wachten tot de volgende huurderskrant.